Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

Χρηματιστηρίου... (το βόδι)

Παροιμία:
Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι… (αχαριστία σε συνεργασία) 
[Ελληνική]

πηγή: Σαν σήμερα


***
(...Χωρίς "Σαν")
...και που λες, σήμερα χτύπησε το τηλέφωνο.
Με θυμήθηκε μια Τράπεζα, σαν παλιός νεκροθάφτης που έκανε εκταφή και ζητούσε, κατόπιν εορτής, βασικά στοιχεία που της λείπουν!



...Κυρά μου, πόσα θες να με ταράξεις, κοινώς τρελάνεις;
Για τα στοιχεία που σας λείπουν, με θυμηθήκατε... Για τα λεφτά του Χρηματιστηρίου που μου φάγατε και που μου χρωστάτε, κι ήταν οι κόποι μιας ολόκληρης ζωής (το εφάπαξ της δουλειάς μου, που έγινε πλην (-), έχετε να πείτε κάτι; Τότε, δεν σας ένοιαζε να κρατήσετε ΟΛΑ μου τα στοιχεία, παρά μόνο τον ιδρώτα μου!
"Καταλαβαίνω... Πρέπει όμως να περάσετε, γιατί απαιτείται!"
"Εγώ; Ούτε απ' έξω, ούτε πεθαμένη! Εκτός αν μου τα επιστρέψετε με τόκους! Δεν είχατε κάτι καλύτερο να κάνετε καλοκαιριάτικα ή απλώς θέλατε να με συγχύσετε σήμερα;"
"Όταν μπορέσετε! Καλημέρα σας!"

Αγκρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ!
Ακόμα κι αυτή η τηλεφωνική ψυχική οδύνη, δεν αποζημιώνεται με χρήμα.

Αλήθεια! Τι έγινε μ' εκείνη την φούσκα του Χρηματιστηρίου, του τότε... που ξεγέλασε κόσμο και κοσμάκη; Βρήκε κανείς το δίκιο του ή θεωρήθηκε πως όλοι μας ήμασταν κοινοί τζογαδόροι (απλά, παίξαμε - χάσαμε, αν ήταν, πηγαίναμε σε Προποτζίδικο) και έκλεισε ο φάκελος και από πάνω, χρωστάμε; ("Στοιχεία", προς το παρόν, ακόμα, εκεί, λέει! Στο μέλλον θα μας ζητήσουν και τα πλην!)

Προσπαθώ ν' Αγιάσω, δε μ' αφήνουν...!
Έλα, ΘΕΕ, ΒΟΗΘΑ ΚΙ ΕΣΥ!
Δώσε κι άλλη Υπομονή και Δύναμη στους αδικημένους, να μπορούν ν' αντέχουν το θράσος τους!


Μη μου ξυπνάς το παρελθόν, αφιερωμένο.

Ήταν στην ροή.
"Είχα τα μάτια μου κλειστά, κι έδωσα βάση. Είχα λουλούδια στην καρδιά κι εσύ μια πέτρα, κάτσε και μέτρα, πόσο μού 'κανες κακό, τι μού 'χεις δώσει και τι πήρες, κάτσε μέτρα... Να είχα το κουράγιο", θα πέρναγα, να σας τα "τραγουδήσω" από κοντά.

***

Υγ. Δεν ήταν στην ροή, αλλά στην ζωή μου:
Μάννα, που ζώ;


Δεν υπάρχουν σχόλια: