Κυριακή 1 Απριλίου 2012

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ - ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Αν και έφυγα πολύ βιαστική, ξεχνώντας ακόμα και τα απαραίτητα, δεν ξέχασα να πάρω μαζί μου δυο βιβλία για την διαδρομή.
Στο πήγαινε... διάβασα την "ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ" ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΧΕΙΜΩΝΑ. Μέρες το είχα στα χέρια μου, είχε έρθει η στιγμή του.
Διαβάζοντάς το, στην αρχή, έννοιωσα πως είχα χωθεί κρυφά σε μια αίθουσα κινηματογράφου. Όταν το τελείωσα έννοιωσα πως "κάτι", κάποια σκηνή μου είχε ξεφύγει και ήθελα να δω και την δεύτερη προβολή, να καταλάβω, ότι δεν κατάλαβα, όταν το μυαλό πετούσε... Το λεωφορείο όμως είχε φτάσει κι εμένα, μια άλλη αίθουσα επιδείνωσης με περίμενε, τόσο υπαρκτή,επίπονη, αληθινή που δυστυχώς, δεν ήταν μυθιστόρημα.
.....

Εδώ και μια βδομάδα μάζευε φράσεις. Φράσεις από δω κι από κει και τις σημείωνε σ' ένα τετράδιο. Του χρειάζονταν για να γράψει ένα διήγημα. σελ. 15

-Κύριε Γεωργίου, απάντησε ξαφνικά ο άλλος, σας έχω βαθιά εκτίμηση και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί σταματήσατε να γράφετε.
........
- ...Ούτε καθιερωμένος είμαι και, παρακαλώ, ποιος καθιερώνει, μπορώ να το μάθω επιτέλους;
- Ίσως χρησιμοποίησα μια λάθος λέξη. "Γνωστός" ήθελα να πω. Απλώς αυτό: "Γνωστός".
-Ούτε γνωστός είμαι, ούτε παλαιός, ούτε πρωτοεμφανιζόμενος και, εν πάση περιπτώσει, δεν είμαι συγγραφέας και δεν υπήρξα ποτέ! Ίσως συνωνυμία, άλλον ψάχνετε. Καλημέρα σας! σελ. 18

-"Δεν μπορείτε να μου τα προκαταβάλετε, γιατί βρίσκομαι σε δύσκολη θέση;" Έτσι αδιάντροπα. Ιταμά. Αλλά και περιφρονητικά για την πρότασή του. Κύριε, έχω ανάγκη από τριακόσια ευρώ, γι' αυτό και κάνω τον κόπο να γράψω το διήγημα που μου ζήτησες. Αν μου έδινες εξακόσια, θα έγραφα άλλο ένα. Έτσι εκτιμώ εγώ την ανθολογία σου. Και όλες τις ανθολογίες. σελ.21

Μέσα σ' αυτό το πορτοκαλί φως τον αγαπούσα. σελ.61

-Βασίλη, γιατί σταματά κάποιος να γράφει; σελ.74

Τι είναι οι ερωτευμένοι; Μέλη κάποιας αίρεσης; σελ.121

Πήρε το μολύβι κι έγραψε: "Έρωτας είναι το κενό ανάμεσα στο έρχομαι και στην αναμονή. Σαν τα κενά του αεροπλάνου. Έρωτας είναι όταν βρίσκεται έξω από την πόρτα. Το σεξ μαζί του - με κανέναν άλλο". σελ. 122

"Μπέρδεψα την ανατολή με τη δύση" είπε δυνατά ο Βασίλης. σελ.152

"Παγωμένη ανατολή". Σαν θάνατος. σελ.157

-Θα με δεις πρώτα να πέφτω. Τώρα είμαστε στον όγδοο - αν κατάλαβες, δεν είναι το ισόγειο.
-Δε θα το κάνεις, είπε ήρεμα η Δάφνη. Μια θανατερή ηρεμία.
-Δάφνη, δες. Δες με!σελ. 215

(Ήταν λίγα απ' τα σημειωμένα μου.)






ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ - ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ - ΠΑΤΑΚΗ (κριτική)
......

Περιγραφή
"Τι είναι οι ερωτευμένοι; Μέλη κάποιας αίρεσης;"

Όταν ο Αλέξανδρος Γεωργίου, ηλικιωμένος συγγραφέας, ξεχασμένος εδώ και χρόνια από κοινό και κριτικούς, πεθαίνει ξαφνικά, η διαχειρίστρια της πολυκατοικίας -και ερωτευμένη θαυμάστριά του- αναλαμβάνει να βρει και να κάνει γνωστό το τελευταίο του χειρόγραφο (το προσωπικό του ημερολόγιο;), το οποίο κρύβει ένα ένοχο μυστικό που στιγμάτισε ολόκληρη τη ζωή του. Πώς θα χειριστεί το μυστικό αυτό ο νεαρός συγγραφέας Βασίλης Οικονόμου, όταν έρθει στα χέρια του αυτό το χειρόγραφο; Τι θα κάνει η μπερδεμένη και τόσο μόνη Έλια, όταν έρθει αντιμέτωπη με το ίδιο μυστικό, αλλά και με τις συνεχείς εξαφανίσεις του Βασίλη;

Ποια θα είναι η αντίδραση της Δήμητρας, της όμορφης και πλούσιας φίλης της Έλιας, όταν συνειδητοποιήσει ότι, από επιπολαιότητα, έχασε τον μοναδικό έρωτα της ζωής της;

Η "Ραγδαία επιδείνωση" είναι ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα -εκείνο το κενό ανάμεσα στο "έρχομαι" και στην αναμονή-, για την εκδίκηση του παραγνωρισμένου ταλέντου αλλά και για τη διαδικασία της συγγραφής, που γεμίζει τη ζωή μας. Με φόντο την Αθήνα της μεταολυμπιακής περιόδου, όπου μετανάστες οδηγούνται στο Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών επειδή δεν κατάφεραν να βρουν τα σωστά πλαστά χαρτιά, έναν περίεργο αυγουστιάτικο υγρό καύσωνα, που ξυπνά παλαιά, ανομολόγητα και θαμμένα εδώ και καιρό πάθη, και το Παρίσι της δεκαετίας του 1970, τη εποχή των φοιτητικών χρόνων, της ανεμελιάς και της αθωότητας.
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: