Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

Τα μαντάνα απ' την Ιουστίνη Φραγκούλη - Αργύρη

Monday, June 1, 2009

Εκθεση ΕΚΕΒΙ στη Σαλονίκη, το πάρτυ συνεχίζεται!!!

Ευτύχησα και φέτος να βρεθώ στην Εκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη, αυτήν που οργανώνει το ΕΚΕΒΙ. Είναι η πιο καλή ευκαιρία να ρουφάω ηδονικά τον αέρα της πιο ερωτικής πόλης του κόσμου και γι αυτό ευχαριστώ τη συγκυρία!

Η έκθεση παρα τον παταγώδη τίτλο της και τα λιγοστά περίπετρα των ξένων χωρών, σαφώς δεν είναι διεθνής, αφού οι μόνες διεθνείς συναλλαγές επισυμβαίνουν με τα Βαλκάνια κράτη. Ενδιαφέρον έχει η εκάστοτε τιμώμενη χώρα, που απο διάθεση καλής βουλήσεως φροντίζει να στέλνει κάποιους επώνυμους συγγραφείς της. Φέτος η Γερμανία συμμετείχε με διάφορους ενδιαφέροντες συγγραφείς της και όσοι αγαπούν τη γερμανική κουλτούρα είχαν την ευκαιρία να τους ακούσουν στις απόψεις τους.

Προσωπικά χάρηκα ιδιαίτερα το κλίμα της έκθεσης γιατί βρέθηκα με πολλούς συγγραφείς-φίλους μου που δεν έχω την ευκαιρία να τους δώ ξεχωριστά στην Αθήνα. Ο λατρεμένος μου Θανάσης Βαλτινός, μέγιστος συγγραφέας στ΄αλήθεια, με πήγε πάλι για ψαράκια στην ταβέρνα του Αντώνη. Μαζί μας ήταν οι δύο κυρίες του ελληνικού εκδοτικού κόσμου, η κυρία Μάνια και Εύα Καραϊτίδου των εκδόσεων Εστία, που κυριολεκτικά κρατούν τα διαχρονικά Ελληνικά Γράμματα στον ιστορικό τους οίκο.

Είδα τους αγαπημένους μου Νίνα και Θάνο Ψυχογιό, με τους οποίους διατηρούμε μια φιλία πάνω και πέρα απο τις εκδόσεις. Ζουζουνίτσες ακούραστες ήταν η Κλειώ Ζαχαριάδη και η Πόπη Γαλάτουλα, που έτρεχαν απο παρουσιάσεις σε συνεντεύξεις σε πωλήσεις. Η ομάδα εργασίας, που ονειρεύεται κάθε εκδότης.

Φυσικά, στο περιβάλλον ήταν οι συγγραφείς των εκδόσεων Ψυχογιού με κορυφαία τη Λένα Μαντά, που μπορώ να θεωρώ φίλη μου πλέον, αφού διαπίστωσα για μια ακόμη φορά την πληθωρική της προσωπικότητα,τόσο κοντινή στη δική μου. Ερωτεύθηκα δια μιάς της Ελένη Τσαμαδού με τα μάτια-θάλασσα και γνώρισα τη σεμνότητα της Μαρίας Τζιρίτα. Μαζί τους ο γιατρός Γιώργος Πολυράκης, λατρεμένος κοινός φίλος με τη συμμαθήτρια εκ Λευκάδος Νίκη Κροκίδη. Ζεστάθηκα κάπως περισσότερο με τη συγκρατημένη Πασχαλία Τραυλού και έκανα πρώτη γνωριμία με τη νεαρή Σοφία Βόικου. Φυσικά, πήρα να διαβάσω τα καινούρια βιβλία των κοριτσιών με πρώτο εκείνο της Πέρσας Κουμούτση. (Θα κάνω αναρτήσεις όσο θα είμαι στη Λευκάδα, γιατί πρέπει να μάθετε τα μυστικά των αναγνώσεών μου)

Δεν πρέπει να παραλείψω δύο εκπληκτικές νέες γνωριμίες μου. Κυριολεκτικά αυτοσυστήθηκα στον εξαιρετικό και σεμνό Πέτρο Μάρκαρη, μεταφέροντάς του ότι συναντώ τα βιβλία του στις αγορές του κόσμου, στα περιοδικά της Ευρώπης και στα ευπώλητα ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Είμαι περήφανη που έστω κι ένας Ελληνας συγγραφέας έχει κάνει διείσδυση στην αγορά της Ευρώπης. Εύγε του!

Υστερα, έκανα γνωριμία με τις εκδόσεις Αρμός, όπου ανακάλυψα μια μεγάλη καλλιτεχνική γραφή στη βυζαντινή άποψη της ζωγραφικής τέχνης. Ο ιμπρεσιονιστής Κορδής και το έργο του σε ένα υπέροχο τόμο με εντυπωσίασαν. Ο κ. Χατζηιακώβ και η ομάδα μου με εξέπληξαν ευχάριστα για τον επαγγελματισμό τους και την ανοιχτή διάθεσή τους. Μπράβο στην καταπληκτική υπεύθυνη του οίκου με ελληνομαερικάνικη καταγωγή και άψογα ελληνικά , αγγλικά ταυτόχρονα.

Είδα στα πεταχτά την Αννούλα Πατάκη, που φορούσε πεταλούδες κοσμήματα στο λαιμό και σο πέτο. Τη φίλησα σματς στη μέση της έκθεσης και δάκρυσα για τις πεταλούδες.

Μίλησα, ήπια καφέ, χωράτεψα και ζυμώθηκα με την αγαπημένη φίλη και συνάδελφο Ελένη Γκίκα καθώς και με την εκδότρια της Αγκυρας Αναστασία Παπαδημητρίου. Ονειρεμένες κλεμμένες στιγμές μέσα στον ανθρώπινο κυκεώνα.Τον επόμενο χρόνο οι εκδόσεις Παπαδημητρίου κλείνουν 120 χρόνια βιβλίου στην Ελλάδα και θα το γιορτάσουμε με σαμπάνιες και ειδικές εκδόσεις. Εκρηξη ευωχίας , ειλικρινά.

Το βράδυ έφαγα ιδιαιτέρως στο ρούφ γκάρντεν του ξενοδοχείου μου με τη λατρεμένη φίλη και διττά συνάδελφο Σόνια Ζαχαράτου, η οποία εκδόθηκε στα Ελληνικά Γράμματα επίσης με ένα νέο της μυθιστόρημα (έχω κάνει σχετική ανάρτηση). Πραγματικά ηρέμησα με το γλυκό της λόγο, συνδέσαμε το νήμα απουσίας 20 χρόνων.

Ανάμεσα σ΄αυτές τις περατζάδες επισκέφθηκα το περίπτερο των Ελληνικών Γραμμάτων, με τους οποίους παρολίγο να υπογράψω το υπο έκδοση μυθιστόρημά μου. Ακάματοι, σιωπηλοί εργάτες όλα τα παιδιά της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα παιδιά της Αθήνας. Είχα την ευτυχία να γνωρίσω απο κοντά τη συγγραφέα Νόρα Πύλόρωφ με το ευπώλητο εκπληκτικό μυθιστόρημά της, να τα πούμε λίγο με τον επίσης ευπώλητο συγγραφέα μας Γιώργο Σκαμπαρδώνη και να φιλήσω τον Τάσο Παπαναστασίου γλυκά κι αγαπητικά.

Την Κυριακή παρακουλούθησα την εκδήλωση της ΕΕΛΣΠΗ για την κυκλοφορία του συλλογικού βιβλίου της υπο την αιγίδα του ΣΑΕ και είχα την ξεχωριστή χαρά να δώ κάποιους φίλους της ξενητειάς μαζεμένους. Ελειπαν οι περισσότεροι αλλά μόνο η παρουσία του Στράτου Δουκάκη και της Γιώτας Στρατή απο τη Νέα Υόρκη έφτιαξαν της μέρα μου. Ο πρόδερος του ΣΑΕ Στέφανος Ταμβάκης, άρχοντας του αλεξανδρινού σκηνικού παρενέβη για τη χρηματοδότηση της έκδοσης απο το Ιδρυμα Ωνάση. Μπράβο του, μπράβο τους!

Α! μην ξεχάσω να αναφέρω και μια σύντομη πλην ουσιαστική συνομιλία μου με τον ευαίσθητο ποιητή-εκδότη Γιώργο Χρονά, του οποίου το εκπληκτικό κείμενο για τη Νένα στο ένθετο της Ελευθεροτυπίας άφησε πάλι τους κρουνούς των δακρύων μου να τρέξουν άφθονα, λυτρωτικά.

Φυσικά, όπως έθιμικά συμβαίνει, απο το αεροδρόμιο με παρέλαβε ο πολυαγαπημένος μου Γιώργος Στάμος, που έφυγε απο τα Ελληνικά Γράμματα Θεσσαλονίκης μετακομίζοντας στον εξαιρετικό Ιανό Θεσσαλονίκης πάντα. Στο αεροδρόμιο για την επιστροφή με συνόδευσε ο άντρας της φίλης μου Νίκης Κροκίδη, Αντρέας.

Ανάμεσα στις στάσεις για καφέ, βρέθηκα και με την υπεύθυνη ποίησης "Λάλον Υδωρ" των εκδόσεων Δαρδανός Ειρήνη Δάγλα και την πανεπιστημιακό Χριστίνα Σίνου (μόλις κυκλοφόρησε μια μετάφρασή της). Τα είπαμε σύντομα αλλά ουσιαστικά σε μια στιγμή όλες μαζί με τη Λένα Διβάνη, την οποία γνωρίζω ως βοηθό Διεθνούς Δικαίου απο τα όμορφα χρόνια του Πολιτικού Νομικής.

Στο αεροπλάνο έκανα μια νέα γνωριμία ζωής. βρέθηκα και συνομίλησα με τον π. Φιλόθεο Φάρο, νομικό, θεολόγο, ψυχολόγο. Θα επακολουθήσει συνάντηση και θα μεταφέρω την άποψή μου για τον ενδιαφέροντα ιερωμένο.

Ιουστινάκι


(οι λεζάντες των φωτογραφιών θα ακολουθήσουν αργότερα)


Οι εκδόσεις Αγκυρα έχουν φτιάξει ένα εκπληκτικό συλλογικό πόστερ για τα νέα τους βιβλία, Βασιλικός, Γκίκα και άλλοι πολλοί σπουδαίοι παλιοίκαι νέοι συγγραφείς συνθέτουν το μωσαϊκό της Ελληνικής λογοτεχνίας υπο τη διεύθυνση της Ελένης Γκίκα
Το νέο μυθιστόρημα "Πλήθος Είμαι"της Ελένης Γκίκα δίπλα απο τις "Τρείς Γυναίκες" του Βασίλη Βασιλικού.
Η κλασσικής ομορφιάς δημοσιογράφος- συγγραφέας Ελένη Γκίκα, ο υπέυθυνος της Αγκυρας στη Θεσσαλονίκη και η μοδάτης καλλονής εκδότρια Αναστασία Παπαδημητρίου στις επάλξεις του περιπτέρου τους.
Ανάπαυλα για καφέ, οι δημοσιογραφίνες- συγγραφείς Σόνια Ζαχαράτου και Ελένη Γκίκα
Μια χαρούμενη παρέα στο περίπτερο των εκδόσεων Ψυχογιός. Απο αριστερά η Ελένη Γκίκα, η εκπληκτική μεταφράστρια της αραβικής και συγγραφέας Πέτρα Κουμούτση, η πληθωρική Λένα Μαντά, η γενναιόδωρη Ελένη Τσαμαδού, η σεμνή Γιώτα Φώτου, και ο Γιώργος Πολυράκης. Καθιστή δίπλα στην Πέρσα η Πασχαλία Τραυλού.
Στο σκηνικό αλλάζει μόνο το γεγονός πως χώθηκα κι εγώ στη φωτογραφία
Με την πανέμορφη συμμαθήτριά μου εκ Λευκάδος Νίκη Κροκίδη στους διαδρόμους της έκθεσης.
Η συγγραφέας Νόρα Πυλόρωφ ανάμεσα σε παιδιά που ήρθαν να γνωρίσουν την αληθινότητα των λογοτεχνών. Καθιστοί ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης και ο εκδοτικός υπεύθυνος των Ελληνικών Γραμμάτων Γιάννης Καραχάλιος,
Οι αγαπημένοι μου Νίνα και Θάνος Ψυχογιός σε τρυφερό στιγμιότυπο
Η Νίνα Ψυχογιού , η μαρκετίστρια Κλειώ Ζαχαριάδη και η συγγραφέας παιδικού βιβλίου
Θασσαλονίκη αγάπη μου!
Κάτοψη της παραλίας απο τον υπέροχο κήπο του ξενοδοχείου μου "Μακεδονία Παλάς"
Στην εκδήλωση της ΕΕΛΣΠΗ όλες οι συγγραφείς συντεταγμένες: Πασχαλία Τραυλού, μια φίλη, Λένα Μαντά , Ελένη Τσαμαδού και πίσω η Μαρία Τζιρίτα
Η αγαπημένη Γιώτα Στρατή και ο Δημήτρης της διέσχισαν τον Ατλαντικό για να βρεθούν στην παρουσίαση του συλλογικού λευκώματος της ΕΕΛΣΠΗ.
Ο πρόεδρος του ΣΑΕ Στέφανος Ταμβάκης με τον διευθυντή της Λέσχης Φίλων Καζαντζάκη εκ Γενεύης ορμώμενο Νίκο Πρεβελάκη. Δραστήριος και πανταχού παρών ο δέυτερος.
Το πάνελ της εκδήλωσης για την ΕΕΛΣΠΗ
Ο λατρεμένος φίλος και αγωνιστής Στράτος Δουκάκης, ο Βάιος Φασούλας και ο Στέφανος Ταμβάκης
Ο δημοσιογράφος Γιάννης Ξανθίδης με την απαστράπτουσα Γιώτα μας
Στο πάνελ προστέθηκε και η γιατρός Μαρία Τσαρδίκου απο το Μπουένος Αϊρες, η Γιώτα Στρατή και ο Σπύρος Δαρσινός

Στην εκδήλωση της πρωτοεμφανιζόμενης Σοφίας Βόικου, η Λένα Μαντά και η Πασχαλία Τραυλού παρουσιάζουν το βιβλίο της.

Δεν υπάρχουν σχόλια: