Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Τι να σας πω; Βρήκα Αλέκα Κανελλίδου, απόψε και δεν έκανα "δουλειά"!



Τι να σας πω; Βρήκα Αλέκα Κανελλίδου, απόψε και δεν έκανα "δουλειά"!
Ή, έκανα;

Άκουσα σχεδόν, όλα τα τραγούδια της! Είχα κάνει την αρχή στο Φεις, αλλά μετά, ήταν αδύνατο να σταματήσω! Από κει είναι πιο εύκολο να τα φέρω μαζεμένα!

Αλλά, πριν τα φέρω, να φέρω και τα σημερινά νέα της!

Αλέκα Κανελλίδου: Μια σοφιστικέ κυρία στο Half Note

Σκίντσας Γιώργος

πηγή: το Βήμα 

Με το κουαρτέτο του Δ. Καλαντζή εμφανίζεται στο κλαμπ στις 14, 15, 16 Φεβρουαρίου


Η Αλέκα Κανελλίδου, είχε και έχει ένα μοναδικό χάρισμα στην ερμηνεία της. Να βγάζει ένα μοναδικό jazz feeling σχεδόν σε κάθε κομμάτι που έχει τραγουδήσει, στην μακρόχρονη πορεία της. Αλλωστε στην jazz μυήθηκε από πολύ νωρίς από τον πατέρα της τον βιολονίστα Γιάννη Κανελλίδη αλλά και τον πιανίστα Μανώλη Μικέλη. Στις 14, 15 και 16 Φεβρουαρίου, η Αλέκα Κανελλίδου ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή, στο τζαζ κλαμπ Half Note, σε τρεις βραδιές που έχουν τον τίτλο «Sophisticated Lady», τίτλος πολύ γνωστής σύνθεσης του Ντιουκ Ελιγκτον. Αρα, προφανές και το playlist της βραδιάς. Τζαζ και ελληνικά στάνταρντς ενώ συνοδεύεται από τον πιανίστα και συνθέτη Δημήτρη Καλαντζή και το κουαρτέτο του.

Οι εμφανίσεις της Αλέκας Κανελλίδου, δεν είναι πολλές. Μετρημένες, «ψαγμένες» και κυρίως ποιοτικές. Ισως και για αυτό γύρω από το όνομά της έχει χτιστεί ένας μύθος. Η ίδια πάντως δίνει την δική της ερμηνεία για την σχέση της με τη δουλειά σε παλαιότερη συνέντευξή της στο «Βήμα της Κυριακής», «είμαι από τους ανθρώπους που έδιναν πάντα στη δουλειά μια συγκεκριμένη θέση. Είναι σαν να της έλεγα ότι είσαι σε αυτό το… συρτάρι και παρακάτω μην πας. Είναι η προσωπική μου ζωή, η οικογένειά μου, οι φίλοι μου αυτά που μου αρέσουν να κάνω… Η δουλειά μου δεν ήταν ποτέ όλη μου η ζωή». Και όμως τη... δουλειά αυτή την έχει κάνει πολύ καλά.

Αρχικά η Αλέκα Κανελλίδου τραγουδάει αποκλειστικά ξένα τραγούδια και εμπλέκεται δημιουργικά στην ελληνική ποπ των '60's. Βγαίνει για πρώτη φορά στη δισκογραφία με συνθέσεις του Γιάννη Σπάρτακου το 1965 αλλά επιχειρεί να αποδώσει και πρωτόλειες συνθέσεις του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Πάντως, γίνεται ευρέως γνωστή «άγνωστη», καθώς η φωνή της «δίνεται» στη Ζωή Λάσκαρη που «τραγουδάει» στην μεγάλη οθόνη το «Crazy Girl» του Μίμη Πλέσσα. Το πραγματικό πεδίο διάκρισης όμως για την Αλέκα Κανελλίδου είναι το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης στο οποίο ξεχωρίζει επί σειρά ετών. Και οι επιτυχίες αρχίζουν να έρχονται σταθερά, από το 1974 και μετά, με το «Άσε με να φύγω».

INFO
Half Note
Τριβωνιανού 17, Μετς, πληροφορίες - κρατήσεις 210 - 9213.310
Περισσότερες πληροφορίες:
Παραστάσεις:14, 15, 16 Φεβρουαρίου
Ωρα έναρξης: 22.30 στις 16/2 στις 21.30
Εισιτήρια: 20 ευρώ (εξώστης & bar) - 25 ευρώ (σε τραπέζι, Β' ζώνη) - 30 ευρώ (σε τραπέζι, Α' ζώνη)
Όλα τα εισιτήρια περιλαμβάνουν μπίρα ή κρασί.

*********

Ξεχάστηκα και δεν άκουγα μουσική!Πεθύμησα "απαλή" στ' αυτιά μου, και πρώτη σκέψη, Αλέκα! https://www.youtube.com/watch?v=uvicwzse52w
Μες τις αναμνήσεις Αλέκα Κανελλίδου*
Μουσική,Αλέξης Παπαδημητρίου*
Στίχοι,Ιφιγένεια Γιαννοπούλου*
Δίσκος,νύχτα είναι θα περάσει*
COLUMBIA Δεκέμβρης 1985 _



Τα όνειρά μας πήρανε υπόγεια διαδρομή
Κι όσα περίμενα ποτέ τους δεν φανήκαν
Σαν τα καράβια που 'χουν χάσει
Της πορείας την γραμμή
Και εκπέμποντας το τελευταίο SOS χαθήκαν

Μες στις αναμνήσεις την ζωή μου χάνω
Τι έκανα τι δεν έκανα και τι θα' πρεπε να κάνω
Τόσες συγκινήσεις στα τυφλά προσπεράσαν
Τι έχασα τι δεν έχασα και τι πίκρες με κεράσαν

Στο πρόσωπό μου χάραξε ο πόνος τις στιγμές
Που άξαφνα χαθήκαν προτού να με αγγίξουν
Σαν κάποιο τραίνο που κολλάει δίχως στάσεις στις γραμμές
Και πέρασε χωρίς οι πόρτες του ν' ανοίξουν


Υγ. 1 Σίγουρα έχει κι άλλα, μα, πραγματικά, την απόλαυσα! "Χόρτασα", που λένε!
Εκείνο που με κάνει να απορώ, είναι πως μ' άρεσαν τα τραγούδια της στα νειάτα μου, το ίδιο, όσο τώρα!
Υγ. 2 Για τις υπερβολικές διαστάσεις κάποιων βίντεο, δεν φταίω εγώ. Είναι θέμα ρυθμίσεων των δημιουργών τους.
Υγ. 3 Επί τη ευκαιρία, ένα μεγάλο "ΕΥΓΕ", σε όλους τους δημιουργούς! Επώνυμους κι ανώνυμους! Οι ανώνυμοι έχουν το μεράκι! Αυτοί είναι οι πραγματικοί εραστές της τέχνης!
**** Υγ. 4 * Όχι που θα μου ξέφευγε ο αλλιώτικος νόμος!

***

***
Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Πρώτη εκτέλεση: Αλέκα Κανελλίδου

Άλλες ερμηνείες:
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας


Σινεμά και καφέ και τσιγάρο Σαντέ
κι η φωνή σου βραχνή απ' το βήχα
μου γκρινιάζεις γιατί δεν ειν' αύριο γιορτή
ν' αλητέψουμε όλη τη νύχτα

Σε φιλώ απαλά δε σε βλέπω καλά
μες στο μαύρο παλτό σου χαμένος
αμφιβάλλεις ρωτάς πες μου αν μ' αγαπάς
απ' τον πόνο στα δυο διπλωμένος

Δε μας θέλει η ζωή μα τη θέλουμε εμείς
και ο έρωτας κλείνει το δρόμο
που να πας δεν περνάς μη δακρύζεις για μας
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο

Το κεφάλι σκυφτό και το βλέμμα καυτό
με μπερδεύει μου λες η δουλειά σου
τι θα πει τραγουδώ και που ξέρω εγώ
τόσο κόσμο που έχεις κοντά σου

Περπατάμε αγκαζέ σ' αγαπάω χαζέ
χίλια χάδια κρατάει μια βόλτα
δως μου ένα φιλί έχω ζάλη φρικτή
να το σπίτι μου σπρώξε την πόρτα

Δε μας θέλει η ζωή μα τη θέλουμε εμείς
και ο έρωτας κλείνει το δρόμο
που να πας, δεν περνάς μη δακρύζεις για μας
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο

εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο
εμείς έχουμε αλλιώτικο νόμο


Δεν υπάρχουν σχόλια: